فایل من

کلمات کلیدی

دانلود

خرید

نرم افزار های آماده

موبایل

تبلت

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 6

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 6

دانلود و خرید دانلود رام رسمی تبلت ایسو

خرید و دانلود دانلود رام رسمی تبلت ایسو

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 5 1

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 5 1

دانلود دانلود رام رسمی اندروید 6 شیائوم

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 4 4

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 4 4

دانلود و خرید دانلود رام رسمی تبلت آرکا

خرید و دانلود دانلود رام رسمی تبلت آرکا

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 6 0 1

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 6 0 1

دانلود و خرید دانلود رام رسمی تبلت پرست

خرید و دانلود دانلود رام رسمی تبلت پرست

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 4 4 2

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 4 4 2

دانلود دانلود رام رسمی اندروید 6 0 1 سامسو

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 5 1 1

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 5 1 1

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 5

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 5

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 4 3

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 4 3

خرید دانلود رام رسمی اندروید 6 0 1 سامسونگ ga

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانلود فایل(کلیک کنید)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

رازهای Google page rank

پیج رنک روش گوگل برای اندازه‌گیری "اهمیت" صفحات است. زمانیکه تمام فاکتورهای دیگر نظیر درصد تکرار کلمات در عنوان صفحه، درصد تعداد تکرار کلمات در متن صفحه، ارزش مکانی کلمات و ... محاسبه شدند، گوگل از‍ پیج رنک برای تنظیم نتایج جستجو، استفاده می‌کند و لذا سایتهایی که مهمتر هستند به رده‌های بالاتر می‌آیند.

نحوه رتبه بندی در گوگل، ‌‌ بدین شرح است :

•ابتدا تمام صفحات مرتبط با عبارت جستجو شده را در پایگاه داده اش، می‌یابد.

•صفحات یافته شده را با توجه به پارامترهای موجود در خود صفحات، رتبه بندی می‌کند.

•پارامترهای صفحات که به لینک‌های ورودی و سایتهای لینک دهنده به آنها مرتبط است را محاسبه می‌کند.

•سایتها و صفحات را با توجه به دو مرحله قبل رتبه بندی می کند.

•نتایج جستجوی مرتب شده در مرحله قبل را با توجه به پیج رنک مرتب می‌کند.

PageRank چه مفهومی دارد؟

بطور خلاصه Page Rank یک سیستم جستجوی مبتنی بر شبکه بهم پیوسته لینک هاست که به هر کدام از اجزای آن(یعنی در حقیقت به هر وب سایت مورد اشاره) یک ارزش وزنی اختصاص میدهد که این خود به تنهائی درجه اهمیت یک سایت را مشخص میکند (هرچه به سایتی بیشتر لینک داده شده است خب حتما مهمتر است دیگر!). Page Rank بعنوان یک پروژه تحقیقاتی در سال 1995 در دانشگاه استنفورد و توسط Larry Page و Sergey Brin آغاز شد و هدفش دستیابی به نسل جدیدی از موتورهای جستجو بود که در سال 1998 بلاخره به یک پروژه عملی تبدیل شد و در آن سال گوگل متولد گردید. چندی بعد Page و Brin شرکت Google Inc را بعنوان شرکت اصلی موتور جستجوی گوگل تاسیس نمودند. ولی هنوز پروژه اولیه منجر به تولد گوگل (Page Rank) را فراموش نکرده و بعنوان یکی از فاکتورهای جستجوی گوگل جهت تعیین مرتبه صفحات ، مورد استفاده قرار میدادند.

گوگل خود درباره Page Rank چنین میگوید : Page Rank یک روش ابتکاری مبتنی بر ساختار دموکراتیک وب است که از شبکه گسترده لینک ها جهت تعیین مرتبه و امتیاز یک صفحه معین استفاده میکند بعنوان مثال تفسیر گوگل از لینک موجود در صفحه A که به صفحه B اشاره میکند ، در واقع نوعی رأی مثبت صفحه A به صفحه B میباشد که البته مبنای امتیاز دهی گوگل صرفا تعداد این رأی ها نیست بلکه صفحه ای هم که این لینک را داده است توسط گوگل بررسی میشود . مسلم است که هر چه رتبه این صفحه اول، خود بالاتر باشد تاثیر مستقیم در رتبه سایت دوم یعنی B دارد. پس هرچه یک سایت مهمتر به صفحه شما لینک داده باشد صفحه شما نیز در رده بندی گوگل بالاتر خواهد ایستاد.

الگوریتم های محاسبه PageRank :

از لحظه ارائه این الگوریتم تاکنون بررسی های متعددی پیرامون روش کار آن و راههای بهبود عملکرد آن ارائه گردیده است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در این الگوریتم پیش آید هنگامی است که شخصی جهت بالا بردن درجه اهمیت سایت خود اقدام به تولید لینکهای کاذب به صفحه مورد نظر خود بنماید که با اینکار Page rank را به اشتباه بیاندازد. برای رفع این مشکل گوگل اقدام به تهیه یک کد به صورت rel=nofollow نمود که با قرار دادن این کد قبل از لینک مورد نظر گوگل از آن جهت بررسی در Page Rank صرفنظر میکند.

از دیگر موارد جدید Page Rank قرار دادن باصطلاح Toolbar آن در صفحه مورد نظر است که رتبه صفحه شما را از میان اعداد از یک تا ده نمایش میدهد که عدد بالاتر رتبه بالاتری دارد که البته چون بنا به گفته گوگل این Toolbar هر سه ماه یکبار Update میشود زیاد نمیتوان به آن بعنوان یک ابزار قابل اطمینان جهت تعیین رتبه صفحه مورد نظر تکیه کرد.

 

همچنین بر همین سیاق میتوان به مورد Google Directory Page Rank اشاره کرد که همانند Toolbar یک ابزار بررسی رتبه سایت میباشد با این تفاوت که در Toolbar با قرار دادن موس بروی آیکن سبزرنگ آن رتبه سایت از بین یک تا ده به نمایش در می آید ولی در مورد Directory رتبه سایت در حالت عادی قابل مشاهده نیست و در اصل یک ابزار نشان دهنده به خود گوگل و Page Rank برای شناسائی این رتبه میباشد.

در یک بررسی دقیقتر Page Rank متشکل از یک جدول توزیع احتمال است که میزان شانس کلیک های احتمالی بصورت تصادفی از صفحات مختلف به مقصد یک صفحه فرضی را بنمایش میگذارد که برای صفحه ای با هر اندازه دلخواه قابل محاسبه است. بطور کلی در اکثر تحقیقات علمی برای شروع عمل محاسبه رتبه سایت با توجه به تعداد سایت های مورد بررسی احتمال اولیه بین آنها تقسیم میشود (مثلا اگر در حال بررسی 5 سایت متفاوت هستیم در ابتدا برای هرکدام شانس 20 درصد را در نظر میگیریم). در عمل Page Rank برای انجام پروسه خود به عملی به نام تکرار (iterations) احتیاج دارد که منظور از آن عمل گشتن در میان لینک های مختلف از سایت های متفاوت است (از یک سایت شروع و همینطور لینکها را دنبال میکند). که در اینجا عددی مابین صفر و یک را به هرصفحه نسبت میدهد مثلا یک صفحه با Rank 0.5 یعنی احتمال اینکه شخصی با فشردن یک لینک بطور تصادفی به این قسمت هدایت شود 50 درصد میباشد.

فکر کنم یک مثال وضعیت پیچیده بالا را کمی روشن کند : فرض کنید در حال بررسی چهار صفحه A،B،C و D هستیم. طبق آنچه که در بالا تشریح کردیم در ابتدا برای هرکدام شانس



حجم فایل:
قیمت: 1,000 تومان
دانلود فایل(کلیک کنید)
  • ۹۵/۱۲/۰۴
  • یحیی خالدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی