فایل من

کلمات کلیدی

دانلود

خرید

نرم افزار های آماده

موبایل

تبلت

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 6

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 6

دانلود و خرید دانلود رام رسمی تبلت ایسو

خرید و دانلود دانلود رام رسمی تبلت ایسو

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 5 1

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 5 1

دانلود دانلود رام رسمی اندروید 6 شیائوم

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 4 4

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 4 4

دانلود و خرید دانلود رام رسمی تبلت آرکا

خرید و دانلود دانلود رام رسمی تبلت آرکا

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 6 0 1

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 6 0 1

دانلود و خرید دانلود رام رسمی تبلت پرست

خرید و دانلود دانلود رام رسمی تبلت پرست

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 4 4 2

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 4 4 2

دانلود دانلود رام رسمی اندروید 6 0 1 سامسو

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 5 1 1

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 5 1 1

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 5

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 5

دانلود و خرید دانلود رام رسمی اندروید 4 3

خرید و دانلود دانلود رام رسمی اندروید 4 3

خرید دانلود رام رسمی اندروید 6 0 1 سامسونگ ga

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دانلود فایل(کلیک کنید)

750 - خرید و دانلود تحقیق: بررسی انواع روش های شناسایی سرویس های نرم افزاری و روش های تشخیص سرویس - 91 صفحه فایل ورد

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

 

چکیده ...... ٤ فصل اول تعریف هدف  ٥

مقدمه ... ٦ 1.1تعریف معماری سرویس گرا  ٧

  1. 1 بیان چرخه حیات معماری سرویس گرا .... ٧
  2. 1 فازهای پایه ای SOA ........ ٩
  3. 3.1 تحلیل سرویس گرا... ٩
  4. 3.1 طراحی سرویس گرا ١٠
  5. 1 مدلسازی سرویس ها ...... ١٣
  6. 4.1 اهمیت گام تشخیص سرویس ها... ١٤

نتیجه گیری ..... ١٦ فصل دوم ادبیات موضوع (مفاهیم) .. ١٧

مقدمه . ١٨ 1.2 تعاریف اصلی ..... ١٩

  1. 2 معیارهای کیفی سرویس ها ........ ٣٩
  2. 2 بررسی فاکتور دانه بندی سرویس ها ...... ٤٧

نتیجه گیری ..... ٥٠ فصل سوم معرفی روش های گذشته  ٥١

مقدمه . ٥٢ 1.3 دسته بندی روش های موجود .... ٥٣

59      ........ ZIMMERMANN روش اول 2.3

60      ........ ZIMMERMANN روش دوم 3.3

61      .... ZHANG روش 4.3

62      .. AMSDEN روش 5.3

 ٦٢ .... SOMA روش 6.3

 ٦٩ ... PORTIER روش 7.3

  1. 3 روش INGANTI ... ٧٠ نتیجه گیری ..... ٧٤ فصل چهارم ویژگی های راه حل مورد انتظار ....... ٧٥

مقدمه . ٧٦ 1.4 مروری بر ویژگی های مورد انتظار سرویس ها ... ٧٧

  1. 4 نقاط ضعف روش های معمول ... ٨٠
  2. 4 ویژگی های روش مورد انتظار .... ٨٣

نتیجه گیری ..... ٨٥ فصل پنجم تعریف مسئله ..... ٨٦

مقدمه . ٨٧ 1.5 تعریف مسئله ...... ٨٨

  1. 5 راه حل مورد نظر . ٨٨
  2. 5 زمانبندی .. ٩١

93      نتیجه گیری .....

94      فهرست منابع ..... 

چکیده 

در ابتدای پیدایش کامپیوتر، با توجه به سادگی سخت افزارها و قابلیت های پایین آنها، نرم افزارهای کوچک و ساده پاسخگوی تمامی نیازها بودند. با گذشت زمان و پیشرفت شگرف سخت افزار، ضعف روشهای تولید نرم افزار و ناتوانی این روشها در کنترل پیچیدگی   نرم افزار بحران نرم افزار را بوجود آورد. به همین علت متخصیصن تولید نرم افزار به سمت ارائه روش های استاندارد و مبتنی بر تجربیات موفق به منظور ارائه چاچوبی جهت اجرای فرآیند توسعه نرم افزار روی آوردند. پس از این دوره روش های جدید توسعه نرم افزار و متدولوژی ها شکل گرفتند. 

با مطالعه سیر تکاملی روش های تولید و توسعه نرم افزار، می توان به دغدغه های موجود در این زمینه پی برد. دغدغه های اصلی در زمینه تولید و توسعه نرم افزار عبارتند از: پیچیدگی نرم افزار، هزینه تولید نرم افزار، زمان تولید نرم افزار و ... . برای رفع این مشکلات با استفاده از ایده ICهای سخت افزاری روش های جدیدی مطرح شدند. از جمله این روش ها می توان استفاده از مولفه های نرم افزاری (component)، و روش های سرویس گرا را نام برد. 

در این گزارش سعی داریم پس از آشنایی با مفاهیم و تاریخچه سرویس گرایی، روش های تشخیص سرویس ها به منظور پوشش نیازمندی های حرفه در حیطه سرویس گرایی را بررسی کرده و به تجزیه و تحلیل این روش ها بپردازیم.  برای ابن منظور در فصل اول این گزارش به تعریف کلی مسئله مورد نظر، جایگاه آن و دلایل اهمیت آن می پردازیم. سپس در فصل دوم تعاریف اصلی موجود در دامنه مسئله ذکر خواهند شد. در فصل سوم روش های ارائه شده در رابطه با مسئله تشخیص سرویس های نرم افزاری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت. در فصل چهارم با توجه به نقاط ضعف موجود در روش های جاری به ترسیم چارچوبی جهت راه حل پیشنهادی به منظور پوشش این نقاط ضعف خواهیم پرداخت و در فصل پنجم به بیان تعریف اصلی روش مورد انتظار جهت تشخیص  سرویسهای  نرمافزاری پرداخته و مسیر آینده طرح پژوهشی را برای دست یافتن به این این هدف ترسیم خواهیم کرد. 

 

 

 

 

فصل اول تعریف هدف   

مقدمه 

برای توسعه نرم افزارها در سطح یک سازمان، به منظور جلوگیری از بروز پیچیدگی، نیاز به انتخاب سطح تجرید مناسب است. یکی از روش های موجود برای این کار استفاده از سرویس ها و معماری سرویس گرا است. به طور کل می توان گفت معماری سرویس گرا رهیافتی است برای ساخت سیستم های توزیع شده که نیازمندی های نرم افزاری را به صورت سرویس ارائه می کند. این سرویس ها هم توسط دیگر نرم افزارها قابل فراخوانی هستند و هم برای ساخت سرویس های جدید مورد استفاده قرار می گیرند.[6] بررسی تاریخچه توسعه مبتنی بر شی گرایی (OO) و توسعه برپایه مولفه (CBD) می تواند در درک نحوه گسترش معماری سرویس گرا در برابر توسعه مبتنی بر سرویس کمک کند. همانگونه که روش های شی گرا در ابتدا با زبان های برنامه نویسی شی گرا معرفی شدند و سپس با ارائه روش های مدلسازی، تحلیل و طراحی  شی گرا (OOAD) به بلوغ رسیدند، در دنیای سرویس گرایی نیز مفاهیم سرویس، ابزارها و روش های مدلسازی و طراحی مبتنی بر سرویس منجر به پیدایش معماری سرویس گرا شدند. [7]  

به منظور توسعه یک سیستم نرم افزاری با استفاده از معماری سرویس گرا نیاز به شناخت مفهوم معماری سرویس گرا و مراحل چرخه حیات این معماری داریم. در ادامه به معرفی این مفهوم و چرخه حیات معماری سرویس گرا می پردازیم. 

 

  1. 1 تعریف معماری سرویس گرا

به علت دامنه وسیع معماری سرویس گرا، ذینفعان مختلف با توجه به جایگاه خود تصاویر مختلفی از این مفهوم دارند. به عنوان مثال معماری سرویس گرا از دید تحلیل گر حرفه مجموعه ای از سرویس هاست که سازمان قصد دارد آنها را به مشتریان خود ارائه کند، از دید معمار فناوری اطلاعات یک شیوه معماری است که به معرفی فراهم کننده سرویس، مصرف کننده سرویس و تعریف سرویس نیازدارد و... .[8] 

برای معماری سرویس گرا تعاریف متنوع و بعضا مختلفی ارائه شده که هر کدام از نگاهی به تبین خصوصیات آن پرداخته اند که با بررسی کلی  آنها می توان موارد زیر را به عنوان فصل مشترک این تعاریف استنباط کرد

  :[8]

-        هم راستای کسب و کار سازمان است. 

-        هم موضوعی فنی است و هم نوعی سبک تفکر است. 

-        مبتنی بر اتصال سست است و از پیام رسانی استفاده می کند. 

-        قادر به ساخت سیستم های ترکیبی است. 

-        مهمترین دستاورد آن انعطاف پذیری و چابکی فناوری اطلاعات در برابر تغییرات حرفه است. 

-        منجر به تعامل پذیری سامانه ها/سازمانها می گردد. 

-        امکان ارائه یک سرویس با واسطه های متنوع را محقق می سازد. 

-        زیرساخت ارتباطی برای این معماری می بایست مستقل از پروتکل های لایه های زیرین باشد. 

به طور کل معماری سرویس گرا مجموعه ای از قواعد، الگوها و معیارها در حیطه تولید و توسعه نرم افزار و فرآیندهای سازمان است که باعث حصول واحدمندی(modularity)، قابلیت استفاده مجدد(reusability)، مستقل از سکو بودن(platform independent) و ارتباط سست(loose coupling) در محصول می گردد.

  1. 1 بیان چرخه حیات معماری سرویس گرا

بر اساس طرح IBM برای معماری سرویس گرا می توان یک چرخه حیات در نظر گرفت. در شکل 1 این چرخه نشان داده شده است[9]:

 

 

شکل شماره 1 -1: چرخه حیات معماری سرویس گرا [11] 

 

همانطور که در شکل مشاهده می شود، چرخه حیات معماری سرویس گرا از چهار مرحله ،مدل ،گردآوری نصب و مدیریت تشکیل شده و مرحله حاکمیت و فرآیندها به عنوان زیرساختی برای این مراحل چهارگانه عمل می کند. چارچوب کلی کار در این چرخه حیات به این صورت است که در فاز مدل نیازمندی های حرفه جمع آوری می شود و براساس این نیازمندی ها فرآیندهای حرفه طراحی می گردند، سپس در فاز گردآوری  سرویس های موجود و سرویس های جدید در کنار هم قرار داده شده و فرآیندهای مورد نیاز حرفه را شکل می دهند. در فاز نصب فرآیندهای تولید شده در محیط مشتری نصب شده و در فاز مدیریت کاربران فرآیندهای نصب شده را هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ مطابقت با نیازها مورد یررسی قرار می دهند. در فاز مدیریت بازخوردهای کابران به منظور توسعه فرآیندهای جدید حرفه به فاز مدل وارد می شوند و چرخه را ادامه می دهند. در زیر همه این مراحل، حاکمیت و فرآیندها جهت گیری  سیاست های حرفه را برای پروژه معماری سرویس گرا تعیین می کنند. 

همانطور که در شکل شماره 1 نشان داده شده است، اولین گام در چرخه حیات معماری گام مدلسازی می باشد. در این گام سرویس های مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای حرفه تعیین شده و ویژگی های اصلی آنها مشخص می شود. به عبارت دیگر در این گام دو فعالیت اصلی انجام می شوند: 1. تشخیص سرویس ها (service identification) و 2. تعیین ویژگی های سرویس ها (service specification) و 3. عینیت بخشی به سرویس ها (service realization

در ادامه برای آشنایی بیشتر با فرآیند تولید سیستم های نرم افزاری با استفاده از روش معماری سرویس گرا، به بیان فازهای پایه ای در معماری سرویس گرا می پردازیم. 



حجم فایل: 502.8 کیلوبایت
قیمت: 6,000 تومان
دانلود فایل(کلیک کنید)
  • ۹۵/۱۲/۰۴
  • یحیی خالدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی